måndag 15 oktober 2012

en fuling


I torsdags fick jag ett samtal från min chef. Han undrade om jag skulle kunna ställa upp med att göra ändringar i ett schema eftersom det var kris på jobbet. Han föreslog att jag skulle kunna jobba lite när jag hade tid som när min son hade vilopaus. Det skulle vara klart till slutet av den här veckan.
Det lät som en helt överkomlig uppgift och jag skulle naturligtvis få betalt.

Nu visade det sig att i detta schema finns det knappt 20 seminariegrupper som har sina enskila scheman.
Tack för den! Jag talade med en kollega på jobbet och hon sa att kanske skulle ta ca 70 - 80 minuter per schema om man inte är van vid den här typen av schemaläggning.
Om vi säger att varje schema tar 70 minuter att göra ändringar i innebär det drygt 22 timmars arbete. 
Det förutsätter att jag inte har några funderingar och fixar det rakt av.
Nu har jag dessutom inte fått alla scheman heller utan bara sex stycken. Tack för den.



Idag har hela dagen gått åt till att fundera samt att ringa och fråga hur jag ska gå tillväga. Så där försvann en dag. Så nu har jag drygt 6 timmars arbete varje dag resten av veckan för att jag ska hinna med.

Min chef skriver idag i ett mejl att de på jobbet befinner sig i ett akut läge. Nu känns det verkligen som att jag bär ansvaret för att detta inte blir klart.  En riktig fuling av min chef.

Jag kanske gjorde rätt i att svara på en intern annons från min fd. arbetsgivare ville att jag skulle söka.

Känner mig bara jävligt stressad över den här situationen nu. Så jag vill att den här veckan ska ta slut. NU!


2 kommentarer:

  1. Det där är INTE OK Mikael, du är föräldraledig och därmed en inte tillgänglig resurs! De kan inte och ska inte räkna med din hjälp hur akut läget än är. Ring upp din nuvarande chef och meddela att du efter övervägande inte har möjlighet att ställa upp och hjälpa till med detta!!

    SvaraRadera
  2. Nej usch å fy för den chefen!! Sånt där ogillas verkligen! :(
    Jag hoppas verkligen att du står på dig och sen hoppas jag att du får det andra jobbet som du sökte.. Kan bara hålla tummarna för dig - för det där är verkligen inte okej!

    SvaraRadera