torsdag 11 oktober 2012

fort och långsamt


Skönt att vara pigg för lite löpning igen. Igår sprang jag 16.5 km tillsammans med en löparkompis. Tur att jag inte sprang ensam för då hade jag inte kunnat hålla ner tempot. Nu hade vi prattempo hela vägen vilket innebar beskedliga 5.20 tempo.
För att känna på hur det kändes att springa igen så fick jag i alla fall till 4.41 på näst sista km.

Känslan var bra. Tanken är att jag ska samla lite kilometer den här veckan. Imorgon kör jag 8-9 innan frukost med joggingvagnen. På söndag blir det ett långpass på ca 25 km.
Nästa vecka står fart med intervaller och ett lite snabbare distanspass på schemat. Tävling nästa helg.
Hur ska det gå? Finns formen kvar? Har ju aldrig känt mig i så bra form som innan förkylningen.

I tisdags fyllde min älskade lille kille 16 månader. Tänk att det var 11 månader sedan vi såg varann för första gången. Tiden går så himla fort och jag försöker njuta av allt skratt och bus jag får vara med om dagligen nu när jag är hemmapappa.

I helgen hälsar vi på ett annat par som vi lärde känna under vår adoptionsprocess. Vi möttes sedan i Colombia och de var ett stort stöd för oss första veckan. Ska bli fantastiskt kul att träffa dom igen.


2 kommentarer:

  1. vad mysigt ni verkar ha det du och din Kaka!

    Ibland är det xtra bra med sällis på löpturen, ibland för att tempot dras upp, ibland för att der dras ner!

    SvaraRadera
  2. Helt galet vad fort tiden går! De är så fina, de små liven. :-)

    Och skönt pass! Hoppas tävlingen går som du har tänkt. Håller tummarna! :-)

    SvaraRadera