onsdag 9 november 2011

när två blev tre

Det har varit en omtumlande dag!

Dagen började med att klockan ringde strax efter kl. 06.00. Vi gjorde oss i ordning och åt lite frukost.
Finkläderna fick efter tills efter vi ätit och borstat tänderna. Känner jag mig själv rätt så hade jag sölat.

Vi blev upphämtade av hotellets chaufför och det gick i svindlande fart mot barnhemmet som ligger uppe i bergen. Fick vänta en kort stund utanför grinden och då kom det en massa barn farandes. Känslan var märklig att vi som ett västerländskt par kom till barnhemmet för att hämta en liten.

Vi fick träffa hon som grundat barnhemmet och hon berättade lite om vår killes historia och att allt såg bra ut.
Han är väldigt matglad och de tyckte vi kunde försöka sätta honom på diet framöver :)
Därefter kom fostermamman och berättade om vår lille killes rutiner som de såg ut idag. Även psykologen var med på mötet. Vi överlämnade lite gåvor till fostermamman och vi fick med oss en dagbok och annat smått och gott. Jag är en känslosam människa så det var lite jobbigt. Det föll många tårar. Vi kramades och tog avsked.

Efter mötet var det dags för överlämnandet. Personalen tog vår kamera och filmkamera och dokumenterade allt. Det gick lugnt till. Vi fick en stund för oss själva innan vi begav oss hemåt.

Vi har mest suttit på rummet ikväll. Vår kille vill inte riktigt komma till ro. Mat vill han definitivt ha :)
Just nu är min fru ute och med honom i bärselen. Det gillar han och kommer till ro.

Som sagt har det varit en omtumlande dag. Mycket känslor inblandade. Jag gråter nästan varje gång jag tittar på honom. Visst är det fint att vara känslosam men så här kan jag inte hålla på för evigt :)

Det är snart middag här på hotellet och vår första dag som tre är snart till ända.

7 kommentarer:

  1. Vad härligt! Grattis till den lille!

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning! Låter lika omtumlande att bli pappa på det som genom förlossning. Blir glad när jag läser detta, lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag får tårar i ögonen! Så fantastiskt. Vad ska han heta? Grattis till nyblivna mamman och pappan!

    SvaraRadera
  4. Oj Vilken känslo-overload! Hoppas att ni får några timmars sömn ihop. Alla tre.

    SvaraRadera
  5. - Åh jag får också tårar i ögonen! Kunde dock inte låta bli att le när jag läst färdigt hela inlägget! Så himla fint! Är så glad för er skull! Kram vännen min!

    SvaraRadera