onsdag 2 november 2011

semesterparadis och storstad

När vi fått vårdnaden om vår son och träffat de sociala myndigheterna kan vi röra oss fritt i landet.

Vi kommer att byta ut Bogotas avgaser och storstadspuls mot ett behagligare liv i Santa Marta. Vi känner ett par som varit där med sin lilla dotter och de var supernöjda.
Planen är att stanna där i två - tre veckor och njuta av sol, bad och långa stränder. Bästa tiden är från mitten/slutet av november och framåt. Det ska bli underbart att få känna värmen igen. Jag älskar det!

Vad föredrar ni? Sol och bad eller storstadspuls? 


Santa Marta (Colombia) 
 Bogota


9 kommentarer:

  1. Sol och bad - helt klart!!
    Ha det så skönt, hade gärna haft lite sol och värme själv.

    SvaraRadera
  2. Åh med vad spännande, hur känns resenerverna?

    Haha jag är tråkig och måste säga att jag gillar Apotekarnes. Alltid druckit den, ända sedan jag var liten var det alltid apotekarnes i glasflaskor som stod på julbordet. =)

    SvaraRadera
  3. Haha kan förstå det, är inte varje dag man åker till andra sidan jorden och blir förälder under resan. Måste kännas helt overkligt!

    Ojoj, skoja inte vad avis jag blir. Hittade bara nygårdas på Kvantum, i plastflaska dessutom. :/

    Gemensamt julbak låter ju jättemysigt, låter som en fin tradition. Vi kokade knäck. :)

    SvaraRadera
  4. Fan vad kul! Följer din blogg/liv med spänning!
    Med vänlig hälsning
    Daniel, Löpare och adopterad från Bogotá!

    SvaraRadera
  5. Sol, bad och paradis - det är min grej det. Tänk om man kunde unna sig det oftare!

    Imorgon bär det av, spännande! Jag ser fram emot att följa er på er livs resa. Ta hand om varandra och lilleman. Kram!

    SvaraRadera
  6. Amen Grattis!! Vilken resa! I en hel mängd bemärkelser! Jag tror iof att det inte spelar någon roll vad ni gör, ni kommer ju att vara föräldrar!
    För att svar på frågan så är svaret ingetdera. Jag föredrar lite äventyr och aktivitet.
    Ha det kalasbra nu!

    SvaraRadera
  7. Sol och bad, om man måste välja! Men det är ett ganska enkelt val, jag är ingen storstadsmänniska.

    Åker ni idag!? Hoppas du kan underrätta på bloggen under resans gång... än en gång, grattis till er son! Så helt underbart.

    SvaraRadera
  8. - Har sagt det innan men jag säger det igen - Är så glad för er skull! Kram kram!

    SvaraRadera
  9. - p.s jag föredrar storstadspuls :)! kram!

    SvaraRadera