lördag 5 november 2011

Välbehållen

Klockan ringde 03.45 på fredagmorgonen. Min frus mamma hämtade upp oss 45 minuter senare för att ta oss till flygplatsen. Det var inga problem att checka in trots att det står infant på biljetten. Vår sulky behövde vi inte betala övervikt för.



Första stoppet var i Paris och där hade vi två timmar innan flyget skulle ta oss till Colombia. Vi trodde att vi skulle hinna ta en café au lait och croissant innan vi skulle lyfta. Tji fick vi eftersom vi först köade för säkerhetskontrollen och sedan fick vi åka mellan terminalerna. Det blev lite stressigt och vi kom precis till incheckningen.

Flygresan gick bra. Det blev både sömn och två filmer. Såg Poppers pingviner och Bad teacher.

Eftersom varken min fru eller jag äter rött kött men kyckling och fisk hade vi förbeställt vegetarisk mat. Eller mat vet jag inte om jag kan kalla det. Det var couscous som hade smaksatts med kanel och russin samt 4 sladdriga zucchinibitar. Tack för den!
Samma sak var det när vi reste till Thailand då det vegetariska alternativet var under all kritik. Aldrig mer.
Om det är köttalternativ kan jag alltid ta bort köttet och äta tillbehören.

11 timmar senare landade vi i Bogotá. Vi blev upphämtade av hotellets personal. Träffade även ett annat svenskt par som skulle bo på samma hotell.  Det var första gången de flög överhuvudtaget. De hade ingen vagn eller dator med sig. De kändes väldigt speciella och mitt första intryck av dom var väl sådär. Det kanske hinner ändra sig. Det är ända skönt att vi känner ett annat par som är här.

Vi körde genom en kolsvart huvudstad med massor av trafik. Väl framme ställde vi in våra väskor på rummet och käkade middag. Därefter la jag mig på sängen och försökte läsa lite. Lite mindre än 10 minuter senare vill inte mina ögon vara med längre. Dödstrött efter att ha varit vaken i ungefär ett dygn.

1 kommentar:

  1. Så nu är ni på plats..! Tänker på er och hoppas allt går bra, kanske har ni äntligen fått träffa er lilla pojke nu?

    SvaraRadera