tisdag 15 november 2011

rutiner börjar komma

Visserligen är jag en känslosam person men att jag kunde börja gråta för att min son vände sig från rygg till mage igår kunde jag aldrig tro. Det är en go och glad kille för det mesta. Det måste vara en massa intryck att ta in de här dagarna/veckorna. På eftermiddagarna har vi en övertrött kille som är svår att trösta. Det enda som hjälper då är att ta ut honom på en promenad i vagnen eller ta honom i bärselen.

Vi har nu haft vår lille kille i en vecka. När rutinerna så sakteliga börjar komma går dagarna mycket fortare också. Det börjar bli lite enformigt med att vara på hotellrummet och ha begränsat utrymme. Därför har vi nu bokat en bungalow på orten Santa Marta. Det ska bli skönt att komma iväg. Vi har bokat upp oss för två veckor. Kostnaden var i princip den samma. Det skiljde endast 250 kronor men då har vi en flygbiljett att betala också men det är klart värt det.

 Irotama resort - Santa Marta

Igår var jag ute på en löptur igen. Den här gången hade jag inget sällskap och som brukligt är blir tempot högre. Det var hur jobbigt som helst. Mådde inget vidare när jag kom hem. Den höga luften tog ut sin rätt.
Men ändå, skönt att röra på sig. Tänkte börja komplettera med lite styrka på rummet med armhävningar, situps och tåhävningar. Får inte vara ett vrak när jag kommer hem. Kan lova er att det inte är särskilt nyttigt liv man lever. Fast det får vi unna oss för att göra livet ännu mer fantastiskt än vad det är just nu.

3 kommentarer:

  1. Att få följa med på er resa här genom bloggen är underbart. Och bungalow i två veckor kan nog bli riktigt mysigt. Förstår att hotellrum känns instängt och litet efter ett tag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbar läsning! Jag förstår om det är känslostormande efter en så lång väntan:) det är ju helt sjukt vad härligt... Och klimatet ser inte helt fel ut heller;)

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om era dagar tillsammans... övertrötta bäbisar på eftermiddagen låter bekant, skönt att han "slocknar" när han får sova i vagn eller sele.

    Det går ju att träna på riktigt bra på ett hotellrum, eller i en hotelltrappa /trappintervaller/ men samtidigt så är det onödigt att känna sig stressad över träning som inte blir av när man är på resande fot. Det blir säkert lättare att få till det nu när ni lämnar stadslivet!

    SvaraRadera