lördag 22 oktober 2011

känslomix

För 9 dagar sedan kom det fantastiska samtalet. Vi har blivit föräldrar till en kille på 4 ½ månad. Det första dagarna gick vi omkring i nåt slags chocktillstånd och dimma. Kunde inte fatta att det var sant. Det var en lättnad som sköljde över oss.

Om jag ska vara helt ärlig har inte det fantastiska glädjeruset kommit. Efter att barnbesked kom måste en massa papper fixas. Det ska vara nya friskintyg, utdrag ur belastningsregister, visumansökan med 54 kopior av allt möjligt, samtycke från socialtjänsten, arbetsgivarintyg .... Den praktiska sidan tog över direkt och den emotionella sidan har fått stå undan.

När vi träffar vår kille är jag säker på att glädjen, lyckan och i mitt fall pappakänslorna kommer välla in.
Jag har lätt för att gråta så jag får förbereda mig med en stor uppsättning pappersservetter vid överlämnandet.

Om drygt 1 vecka lämnar vi Sverige mot Colombia. Vilket fantastisk äventyr det kommer att bli.
Häng med!

3 kommentarer:

  1. Om en vecka redan?! :-) Först får ni vänta jättelänge i ovisshet och sen smäller det till bara. Märklig graviditet det där :-) Önskar er lycka till av hela mitt hjärta! Hoppas jag får fortsätta följa er. Kram

    SvaraRadera
  2. Det måste ju vara svårt att ta in beslutet efter så lång väntan! Men tänk, snart har du honom i famnen!

    SvaraRadera
  3. Nu är det nära! Snart har du er son i din famn. För alltid. Vilken underbar tid ni har framför er. Och hänger med, det gör jag, utan tvekan!

    Kram

    SvaraRadera