torsdag 6 oktober 2011

morgonjogg


Jag kliver ur sängen strax innan klockan 06.00 för att ge mig ut på en löptur. Dessa träningspass är enbart till för att röra på benen och få lite kilometer i kroppen. Jag är alldeles för trött för att köra kvalitet så här tidigt

Hoppades kunna undvika regnet men efter ett par hundra meter när jag blir tvungen att stanna för tåget öppnar sig himlen. Inte mycket att göra åt och egentligen har jag inget emot att springa i regn. Fast naturligtvis föredrar jag att springa när det är uppehåll och perfekt temperatur

Trodde det var en evighet sedan jag gav mig ut så här tidigt på morgonen. 
Men efter en titt i träningskalendern var det i början av september.

Det fantastiska med morgonjoggar är att jag blir hur pigg som helst på förmiddagen. Det är en väldigt stor skillnad jämfört med om jag inte tränar. Problemet är att jag är så oerhört morgontrött.
 
Hoppas få in lite mer av mina morgonjoggar under vintern när snön och tystheten har lagt sig som ett täcke över Mölndal. Det ser jag fram emot. Tro det eller ej 

2 kommentarer:

  1. Ser att ni skall adoptera, vad kul!Lycka till med det, verkar alltid vara ett strul.Varför just ett barn från Colombia?
    Ah tar det ganska lugnt faktiskt då mina knän är lite si sådär efter fotbollen =(

    SvaraRadera
  2. jaha det här gjorde ju inte mitt löpsug mindre direkt... :)

    SvaraRadera