tisdag 4 oktober 2011

Paris



Jag har varit i Paris under ett par dagar. Behöver jag säga att det var helt fantastiskt. Vi hade strålande sol och upp mot 30 grader varmt.
Eftersom både jag och min fru varit där tidigare kände vi inget behov av att hinna med alla måsten.
Trots det blev det ett besök vid Eiffeltornet på kvällstid. Picknick vid Sacre Coeur. Besök i Versailles enorma trädgård och en hel del besök på uteserveringar.
Ett flertal croissanter har jag ätit och levt allmänt onyttigt. Precis som det ska vara på en semester :)

Vi bodde i Bercy och just runt knuten var det jättemysiga restauranger och affärer. De hade gjort om gamla lagringslokaler för vin till trevliga små ställen.

Det negativa är att alla röker. Så äckligt att hela tiden hålla andan när du sitter på en uteservering. Skärpning alla. Jag har inte bett om att få lungcancer. 
Jag kan i alla fall få äta min mat i fred kan jag ju tycka.

Det har inte blivit mycket träning alls de senaste dagarna. Faktum är att det inte blivit någon träning alls. Men vi har promenerat en hel del. Det har säkert blivit upp mot 3 mil på de här dagarna.

Nu är det vardag igen och tillbaka i rutinerna. Suget efter löpningen har inte riktigt kommit tillbaka.
Idag får jag ändå riva av ett intervallpass för att få upp flåset igen till helgen.

1 kommentar:

  1. Du gjorde nog rätt i att vila från träning några dagar! Och vilken fin resa ni verkar ha haft! Har du inga bilder att visa?

    Jag rökte ju förr, nu tycker jag ibland att det luktar gott, men oftast att det är äckligt.

    Ska kolla in din frus blogg!

    SvaraRadera