onsdag 12 oktober 2011

löparbesvikelse

Möts av följande när jag i flera dagar väntat på att de rätt tid ska publiceras från Göteborgs marathon. (jag sprang halvmaran) 
"Det saknas registrering i starten för ett antal löpare, de har fått samma nettotid som bruttotid".

Min egen tid på Garmin blev 1.23.37 och jag låg i fas med km markeringarna hela tiden. Så en tid kring 1.23.40 - 1.23.45 hade varit helt acceptabelt.

Tack för den! Det är möjligt att jag är jäkligt kinkig och gnällig men jag tycker det är jäkligt surt att du har en tid på klockan (visserligen inte helt 100 överensstämmande) och så får du en sluttid som är 30 sekunder sämre bruttotid/nettotid

Jag betalar 300 kr för att medverka i loppet. Nu går det inte att veta på förhand att jag inte skulle få en nettotid. Men hade jag vetat detta så hade jag kunnat springa en 21.095 meter vilken annan dag som helst utan att betala pengar och förbereda sig både fysiskt, mentalt och socialt.

Att få en korrekt och officiell tid på löpartävlingar är en stor del av min drivkraft för tillfället. Det är därför som jag tränar ca 4 - 5 mil i veckan. Ibland mer och ibland mindre. Det är därför som jag sliter med intervaller och långpass. Har en kropp som är sliten efter all träning under året.
Det är på tävlingar som du får ett kvitto på hur väl du förberett dig.

Jag som ansåg att Göteborgs Marathon var ett väl fungerande arrangemang.
Den åsikten får jag revidera nu.

Edit: Har skickat e-post till arrangörerna. Sedan får vi se vad svaret blir.

Trist!

1 kommentar:

  1. - Hallå?! Inte ska du tacka! Jag blev fan skitglad när jag läste inlägget! Vet att det låter hur sjukt som helst eftersom vi inte känner varandra men du är ju den snällaste interistan i cybervärlden! Så congrätz ännu en gång! Haha rättvist? Inte ett dugg. De förtjänade inte vinsten.. Vi kämpade och kämpade .. förgäves - domaren gav dem tre jävla poäng.. Kommer aldrig smälta förlusten men vi kommer igen på våren! Lazio merda! Ah jag såg Lille- Inter och fyfan säger jag bara .. Inter förtjänade inte de tre poängen .. Var så jävla arg i tisdags men Cesar var ju på sitt bästa humör .. Nu undrar du säkert om jag gillar Lille och ja det gör jag .. De är den franska versionen av AS Roma och det märkte du antagligen själv i tisdags .. Men aja! Grattis ännu en gång! Ha nu en trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera