onsdag 27 juni 2012

mängdrekord v. 24


Vecka 24 innehöll löpning 6 dagar i följd. Dagarna efter var kroppen lite stel och öm. Precis som det ska vara alltså när jag har sprungit 81.19 km på en vecka.

Det innebär ett nytt personlig mängdrekord för mig under en vecka. Det förra rekordet är från maj förra året och innehöll 77.52 km

På torsdagen bytte jag ut McMillans tredje nyckelpass för att istället få sällskap på en annan typ av intervaller. Vi körde 2x2000 + 2x1000 + 2x800 + 400 m med 400 meters joggvila.
Vi turades om att dra vilket var nyttigt för mig då jag har en tendens att springa mina intervaller lite för fort.

Medelhastigheten blev 3.40/3.44/3.37/3.34/3.28/3.28/2.55

Kändes hyfsat bra. Lite trött på fjärde repetitionen men i övrigt flöt det på bra. Tvåtusingar är tuffa mentalt att köra själv och jag är tacksam för sällskapet.

Vecka 25 inleddes med en vilodag. Förutom ett pass på ca 20 km och ett pass över 15 km (fartökning alt. fartlek) funderar jag på 800 eller 1000 m intervaller och en snabbdistans.
Kan nästan lova att det inte blir något nytt mängdrekord. Men lika fullt kommer jag att ha roliga träningspass.





1 kommentar:

  1. Med den bilden tänkte jag nästan att du skulle skriva; "När kroppen är stel och öm, som den ska vara när man är 80..." Haha! ;-)

    SvaraRadera