måndag 16 januari 2012

allt mer mot normaltillstånd

Det var några tuffa första dagar. Dels att vara borta från sonen så mycket som jag faktiskt blir när jag måste arbeta.
Det kommer ta ett tag innan rutinerna satt sig. Blir väldigt intensivt när jag kommer hem eftersom jag vill vara nära och leka så mycket som möjligt.
Såklart blir det tufft för den lille också. 
Men det är en obeskrivlig känsla att se hur glad han blir när jag kommer hem.

När jag kom till jobbet på måndag morgon hade jag absolut ingen aning var jag skulle börja. Det fanns naturligtvis hur mycket som helst att göra men handlingsförlamningen slog till.
Som en ursäkt kan det sägas att det är flertalet som gjort mina arbetsuppgifter medan jag varit bortrest. Alla har gjort på sitt sätt och inte på det sätt som jag vill ha det. Så hela förra veckan var ett försök att hitta tillbaka i rätt spår igen.
Kommer med all sannolikhet att dyka upp en massa frågetecken framöver.

Träningen har också varit tuffare än på länge. Det är nu mer än 10 veckor sedan jag sprang så pass mycket som jag gjorde under förra veckan.
Drygt 5 mil är en ganska normal träningsvecka och det känns skönt att vara tillbaka med en normal träningsdos. När rutinerna satt sig lite mer kommer träningen förhoppningsvis bli mer strukturerad också.

Det pass som jag är mest nöjd med är backintervallerna jag körde själv på fredagkväll. Karaktär att ge sig ut vid fredagsmysdax och köra backe så man näst intill är spyfärdig. Det kommer ge resultat sedan på säsongens tävlingar :)

 backar


Träningsvecka: 3


Antal träningspass: 7 st

Total tid: 340 min

Antal dagar av träning: 5


Löpning:

Antal löppass: 4

Sträcka: 53.5 km

Total tid: 275 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar