måndag 30 januari 2012

att ge sig själv cred

Jag är urusel på att ge mig själv en klapp på axeln och vara nöjd. Det är något som jag ständigt arbetar med och frågan är om dessa tankar någonsin kommer att försvinna helt och hållet.

Idag tänker jag tillbaka på långpasset i lördags. Tro det eller ej men jag känner mig nöjd med passet. Det blev 28,5 kilometer i ett vintrigt Göteborg.
Temperaturen var alldeles lagom och det fungerade hur bra som helst att springa odubbat.

Benen var lätta. Konditionen finns det inget att klaga på. Visste inte att det skulle bli så här "lätt" att komma tillbaka till någorlunda form efter 7 dekadenta veckor utan någon träning att tala om.

Efter ett par veckor på hemmaplan och rutinerna börjar komma allt mer känner jag att ca 6 mil i veckan är vad jag hinner med.
Den styrka jag kör får bli framför TV:n på vardagsrumsgolvet eller ruskigt tidiga mornar på gymmet.

Det känns helt enkelt bra igen. Jag blir en bättre pappa, make och kompis när jag får träna. Det tjänar hela familjen på.


5 kommentarer:

  1. Man funkar nog så som människa. Man kan alltid bli bättre. Saker och ting kan alltid bli bättre. Men var inte för hård mot sig själv bara. För du är bra. Du gör ett jättebra jobb. På alla sätt och vis. Se var du står idag. Har ett bra jobb, en underbar son, en fru och en kondis som inte många har. Bland annat. Listan kan säkert göras längre av de som känner dig. Så stanna upp, beröm dig själv och njut av det du har.
    Och ja, snart är det dags att styra upp en kaffedate. Det är det.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hehe önskar att jag kunde det! ;) Nädå, pluggar på.. Har precis börjat en kurs specialpedagogik. Otroligt spännande faktiskt. :)

    Börjat vänja dig vid att vara pappa nu? vad heter sonen förresten? :) ... Vill också ha barn......

    SvaraRadera
  3. Tidiga mornar på gymmet eller styrka framför tv´n allt funkar bara man bestämmer sig för att det ska göra det!
    Med en löparvagn kommer du ju även få tid till lite extra löpning, lycka till!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska vara nöjd! Det var ett riktigt bra pass.
    SV: Tack! Ja, det är ultra jag funderar på. Skövde i mars och kanske BUM i maj (fast det känns nästan oöverkomligt långt). Själv?

    SvaraRadera
  5. Visst är det så. Ibland får jag lite ångest över att jag tränar på kvällstid, men samtidigt tjänar hela familjen på det i långa loppet, som du säger. :-)

    SvaraRadera