måndag 30 januari 2012

vardagen rullar på

Ber om ursäkt för att det går lång tid mellan inläggen.

Även förra veckan har gått bra träningsmässigt. Det har blivit både ett backpass, långpass och transportlöpning.

Lördagar innebär samling i Skatås för långlöpning. Vet inte hur många långpass det hade blivit om inte den här gruppen hade funnits. Har lärt känna många och trevliga personer i åldrarna 19 - 40 år. Inte ofta som man kan umgås med personer där åldersskillnaden är så stor. Hur kul som helst.

Har haft en del att göra på jobbet i samband med terminsstarten på universitetet. Det är härligt att studenterna är tillbaka i huset igen. Synd att jag inte träffar dom så ofta. Det är studenterna som gör jobbet kul att gå till.

Den här veckan blir det mindre löpning eftersom mina föräldrar kommer och hälsar på. Det var längesen vi sågs och det ska bli jättekul att ses igen.
Mindre kul är att vi bor på 57 kvadrat och det lite trångt som det är nu.
Min fru är väl inte lika entusiastisk att vara deras sällskap på dagarna när jag jobbar. Men min fru är förstående och klok som inser att det handlar om ett par dagar.

Kakan mår bra. Han är glad och frisk förutom en envis hosta. Den är astmatisk men med ny "svensk" medicin hoppas vi på förbättring.
Tänk vad tiden går fort och vad mycket som har hänt under de här månaderna. När vi fick Kakan kunde han inte rulla runt eller hålla upp huvudet särskilt länge.
Nu sitter han jättebra, "pratar", rullar runt, och går när vi håller han i händerna.
Att krypa verkar han inte vara prio 1 för honom. Eftersom han är rund och go kanske det hindrar honom?

Vistelsen i Colombia känns avlägsen. Igår packade vi ner de minnessaker som han fått från sin biologiska familj och fostermamma, de kläder som han hade på sig när vi fick honom och Colombiaminnen som vi köpt till honom för framtiden.
Det var känslosamt och det kom några tårar.
Jag saknar Colombia jättemycket och hoppas att vi kan resa dit om när Kakan blivit lite större.



Träningsvecka: 5


Antal träningspass: 5 st

Total tid: 345 min

Antal dagar av träning: 4


Löpning:

Antal löppass: 4

Sträcka: 53,81 km

Total tid: 255 min

3 kommentarer:

  1. Frågade mamma som jag hälsar på nu och hon svarade ja:)

    SvaraRadera
  2. Tack för (alla) kommentarer! :-)
    Det låter perfekt. Önskar jag hade någon att springa med här i krokarna. Det kanske bör kollas upp...? :-)

    SvaraRadera
  3. Åh ni har fått ert underbara efterlängtade barn - herregud vad glad jag är över att läsa det!!! Hur gammal är han?

    ...livet flyter på hos mig, målar, planerar framtida resor - och hänger på jobbet - och har lite smått panik för att jag snart fyller 30 haha.

    SvaraRadera