måndag 16 januari 2012

löpning i mörker

Mörkt, halt och lite blött. Lockar det till löpning? För mig spelar inte väderleken så stor roll. Det brukar vara mitt allmäntillstånd som avgör om jag är sugen att träna eller inte. Nästan jämt är jag träningssugen. Idag var inget undantag.

Tanken var att köra lätt distans över 10 km. Benen ville dock annorlunda. Kände mig pigg så jag bestämde mig för intervaller med fartökningar. Började med 3 km tröskelfart, 1 km lätt jogg, 2 km med ökad fart, 1 km lätt jogg, 1 km i halvmarafart och som avslutning 2 km ned jogg.

Kort och gott ett härligt pass trots mörker, halka och fukt.

löpning i mörker

Intervall 1: 4:44, 4,20, 4,08

Intervall 2: 3,52, 3,57


Intervall 3: 3,54






Löpningen börjar gå allt bättre efter det ofrivilliga uppehållet.




























10 kommentarer:

  1. Va skönt att det går bättre!

    SvaraRadera
  2. Haha jaa, det var lite oväntat! Igår var det. :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, kan bli sugen att träna oavsett väderlek och årstid! =)

    Haha ja du är uppmärksam. Det har varit så mycket med flytten och allt så det har helt enkelt inte funnits någon ork över till att träna, känner att jag vill hinna landa ordentligt innan jag utsätter kroppen för mer stress. :)

    SvaraRadera
  4. Har inte vågat springa i mörker än men det kommer väl det med =)

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat att komma igång med löpningen och karaktär att ge sig ut på backintervaller fredag kväll! Kan föreställa mig lyckan att komma hem och mötas av sitt lyckliga barn! Då glömmer man nog bort jobbet snabbt?

    TACK om du vill lägga upp tävlingen på Funbeat! Vad behöver du för information???

    SvaraRadera
  6. Skriver under på den, nästan jämt träningssugen. Skönt med olika väder men kyla är undantaget dock.

    SvaraRadera
  7. Härligt!
    Du var inte lika mesig som jag utan du genomförde ditt pass utomhus (jag sprang inomhus på Bosön). Mycket starkt gjort!!!

    Får du chansen tycker jag dock att du ska prova ett inomhuspass. Det är bra för motivationen :-).

    SvaraRadera
  8. väder är sällan ett problem för mig, det sitter i huvudet. tyvärr är det fel på inställningen lite för ofta för mig! ;D

    SvaraRadera
  9. Du har fått en award på min blogg!

    SvaraRadera