onsdag 25 april 2012

en härlig träningskväll


Efter jag nattat Kakan var det dags att ge sig ut för att springa 400 m intervaller.

Klockan var närmare 19.40 innan jag hade kommit iväg. Men det var ljust och behaglig temperatur ute. Jag tog på mig mina Mirage, packade ner Saucony A4 i ryggsäcken och gav mig av.

Istället för att köra 10 x 400 m efter varandra delade jag upp det i två set. Anledningen är att jag ha lite snabbhet inför tävlingen på lördag.

Efter uppvärmning som gick relativt fort, eftersom jag ville bli varm i stela muskler, sprang jag mina intervaller längs med bilvägen till Gunnebo slott.
Mötte flera som var ute och sprang bl.a. en kille som såg ut att köra tusingar.

Jag hade 1 minuts gåvila mellan varje repetition och till andra setet hade jag 400 m gåvila.

Set 1

1.17     3.12 min/km
1.19     3.18 min/km
1.16     3.10 min/km
1.14     3.03 min/km

1.13     3.02 min/km

Set 2

1.13     3.02 min/km
1.11     2.58 min/km
1.15     3.08 min/km
1.18     3.15 min/km
1.10     2.55 min/km


Var duktigt trött på näst sista intervallen och därav lite "sämre" tid än de övriga repetitionerna. Känns ändå bra att jag kan kräma ur det sista som finns på den sista intervallen som var den snabbaste.
Idag var det en lätt känsla i benen vilket jag kände redan på uppvärmningen. Även efter intervallerna hade jag en lätt känsla i kroppen. Det var lite ovant att springa på landsväg igen efter att jag kört intervaller på bana de senaste gångerna.

Idag är det vilodag och på torsdag kör jag några 100 m och 200 m intervaller. För skoj skull kanske jag även klämmer in 2-3 st 400 meters också :)

Med upp och nedjogg blev det lite drygt 11 km. Riktigt härligt idag.









 




 




 




 




 




 




 




 




 

4 kommentarer:

  1. Åh det går inte alls med löpningen har helt tappat intresset & fokus för tillfället...=( Då vi har varit mkt sjuka =(

    SvaraRadera
  2. Märktes ändå tydligt att du orkade hålla ett riktigt högt tempo när du tog lite längre gåvila!:) smart! Vilken jädra fart på sista...

    SvaraRadera
  3. 2,55-tempo på sista intervallen?! Imponerande!
    Glöm inte att köra lite lugn kvantitet också, bara. ;-)

    SvaraRadera
  4. Oj jisses va duktig du var!

    SvaraRadera