torsdag 12 april 2012

och nu något helt annat


Vi prövar att skriva om nåt annat ...

De flesta av er kanske inte vet att mitt andra stora intresse efter löpningen är fotboll i allmänhet och italienska ligan i synnerhet. Laget i mitt hjärta är FC Internazionale.
Jag har följt laget sedan fotbolls VM 94 och intresset har blivit större och större.

Två gånger har jag varit på plats i Milano på San Siro och sett laget spela. Det har varit fantastiska upplevelser. Det går inte beskriva känslan att sitta med 60 000 andra likasinnade och heja fram sitt lag. Oerhört mäktigt.

Efter ett par framgångsrika år där vi vann CL för två år sedan har det gått lite sämre. I år har det varit en riktigt usel säsong. Men allt går i cykler ... Nu hoppas jag att laget föryngras och kommer stärkt ur krisen.

Igår kom en oerhört viktig seger i kampen om den sista platsen för att nå CL.
Diego Milito avgjorde matchen till vår fördel med sina två mål.

Forza Inter. I med och motgång. Det finns alltid plats i mitt hjärta för dig bredvid min son och fru.

Här kan ni se målen från gårdagen



Inter vs Siena 2-1 SerieA 2012 Day32 Highlights by Roma-eterna

2 kommentarer:

  1. SV: den boken är min bibel.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig riktigt följt den italienska ligan. Troligen eftersom jag bodde så länge i England. Premier League följde jag slaviskt ett tag. Två helt olika stilar.. ;)

    Kram

    SvaraRadera