torsdag 5 april 2012

lathet


Planen idag var att ge mig ut på en morgonrunda. Sonen vaknade 04.30 och ställde sig upp i spjälsängen. Enligt vårt tycke som föräldrar är det lite väl tidigt att stiga upp. Han fick en flaska ersättning och somnade om. Då passade vi också på att få lite extra sömn. Sovmorgon!

Jag får ta igen mitt löppass ikväll. Det kommer bli 10 km i makligt 4.45 tempo om inte kroppen känner sig pigg. Inser att jag har ett intervallpass och ett långpass inplanerat innan helgens slut. Fast frågan är om jag verkligen behöver intervallpasset eftersom jag körde ett i tisdags?
Jag har ju nyligen kommit tillbaka efter några trista veckor utan särskilt mycket löpträning.

Vad är ert råd? Ytterligare ett intervallpass eller ska jag ersätta det med något annat pass? 
Försöker få in 6 mils löpning den här veckan och jag har "bara" gjort 25 fram till idag.




4 kommentarer:

  1. Har ganska dålig koll på herrkläder men gula tröjor hittar du definitivt på New Yorker (tror det finns en butik i frölunda) Top Man har säkert också. Carlings brukar ju ha mycket snyggt också...fast lite mörkare, lite rockigare stuk på kläderna, inte så mycket gult om jag får gissa.

    SvaraRadera
  2. Näe, varför köra ett intervallpass till under den här "uppstartsfasen"? Varför inte ett kuperat eller lätt progressivt distanspass istället, där du kanske går från lätt distansfart ner till halvmaratempo sista kilometern. Ett förslag bara på "lagom intensitet". Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Eftersom du precis har börjat springa igen hade jag satsat på långpass eller distans. Som sagt, du har ju redan kört ett kvalitetspass den här veckan. Börja lugnt och fint. :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni haft en bra påsk! Jag körde två pass med mer fart i under påsken (ett progressivt distanspass och ett intervallpass) och herrejösses vad det har känts i kroppen! Fart sliter mer, helt klart.

    SvaraRadera