måndag 2 april 2012

helgens träning



Klockan 08.00 på lördagsmorgonen mötte jag upp en kompis för en gemensam löptur.
Vi sprang från Mölndals museum ut mot Skatås och Delsjön.
Det var kyligt och blåste en del längs sjöarna. Det gick hyfsat lätt trots att jag var lite stel i vaden. Vi höll prattempo vilket innebar 5.20 min/km. Min kompis ville nöja sig med 16 km så efter halva sträckan vände vi. Jag däremot hade bestämt mig för 20 km så jag fortsatte och satte av i ett högre tempo. Sista kilometern avverkade jag i 3.50 min/km bara för att :)

Igår åkte vi till Skatås för att vi skulle hyra en joggingvagn. Det var första gången som Kakan fick prova på att sitta i vagn när pappa sprang. Det gick jättebra. Kakan somnade redan efter 5 min ... Om det var för att han var trött eller om han njöt av den skumpiga turen vet jag inte. Det viktiga var att han inte protesterade. Vi gör ett nytt test nästa helg kanske ...
Men det blir nog så att vi köper en egen. Hur ska jag annars klara mig i sommar/höst när jag ska vara föräldraledig :)

Jag och Kakan sprang grusåttan. Tyckte det var rätt tungt att springa med vagn. Det kanske bara är en vanesak. Jag hoppas och drömmer om fler härliga turer med joggingvagn.


Lördagens träning

Löpning 20.16 km - 5.04 min/km

Söndagens träning

Löpning 8.7 km - 4.44 min/km


8 kommentarer:

  1. Svar: Jag vet inte om lättöl går som alkohol. Det är oftast 2,1% eller 2,8% alkohol i dem. Du får ju köra bil på det. Annars får du väl hålla dig till Carlsbergs non alocoholic? Den är helt okej den också tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Joggingvagn - hade jag aldrig hört talas om, bra att kombinera nytta med nöje så att säga.

    Pssst. Hittade du någon gul tröja?

    SvaraRadera
  3. Sv: Efter långpasset i lördags skulle jag springa till bussen och jag fick plötsligt ont i utsidan knäet. Det känns lite som löparknä. Jag får känningar när jag böjer benet, som inflammation :-/
    Haha, ja...lyckas jag springa nåt långpass med er snart så lovar jag att fixa pizza ;)

    SvaraRadera
  4. Det blir nog super med vagnen! Och bra träning... Tänk hur lätt det blir sen när du slipper den på tävling liksom:)

    SvaraRadera
  5. Med mina mått sprang du väldigt snabbt även med vagn! Starkt. Kul att du börjar hitta in i löparflowet igen. Jag ska också börja med intervaller och långpass igen nu... typ i helgen. :)

    SvaraRadera
  6. Min lilla somnar så fort jag börjar springa, gissar att det vaggar gott i vagnen.

    SvaraRadera
  7. Haha! till hösten är kakan större och kommer kanske inte somna lika lätt...? ;-))

    SvaraRadera
  8. Det måste vara jättemysigt att somna i en sån där vagn!

    Jag tror att Ellys första ord var hej. Men är lite osäker, ibland vet en ju inte om det bara är ljud eller riktiga ord. Sen sa hon mamma iaf :)

    SvaraRadera