tisdag 24 april 2012

tävlingspremiär


Tävlingspremiären för 2012 börjar närma sig. På lördag springer jag 5 km i Lerum.
Det är första gången jag tävlar på distansen så det är svårt att veta hur jag ska lägga upp loppet. Det kanske inte finns så mycket att fundera på utan mer att ge järnet från start till mål.

Ett mål jag har satt upp är att springa 5 km under 18 minuter. Det känns tufft och jag blir inte jättebesviken om det inte händer nu på min första tävling för säsongen och på distansen.
Nu är loppet 5.1 km så det blir ännu svårare att göra det på på 17.59

Träningen flyter på hyfsat bra. Jag har nu haft flera bra träningsveckor utan sjukdom och skada. Hoppas det håller i sig nu för jag vill blir snabbare och mer uthålligare.
Det finns några mål att bocka av i år. Nu kör vi




1 kommentar:

  1. Har kikat lite på det loppet. Synd att jag inte ställde upp i år då. Annars kunde jag fått sett vem du var och fått ett ansikte till bloggen. :-)

    Lycka till!

    SvaraRadera