tisdag 13 december 2011

6 månader och 200 mil

Det är väldigt glest mellan inläggen. Sedan förra inlägget har vi hunnit flytta på oss till Bogotá igen.
Vi har nu varit på plats i lite drygt en vecka. På nåt sätt lyckas vi få dagarna att gå. Det gäller att planera inför nästkommande dag så vi har nåt att se fram mot. Det brukar oftast bli att vi gör en utflykt eller bara tar en fika.

Kommer aldrig att resonera som en av familjerna här som inte har dator med sig och de har ingen nytta av TV heller. Vi undrar helt enkelt vad de sysselsätter sig med när barnet sover/inte sover. De gör knappt några utflykter heller så tiden måste gå sjukt långsamt.
Igår fick jag svar på vad de gör. De båda sover när barnet sover. Så det blir en tupplur på både för- och eftermiddag. Det säger jag inget om eftersom det tar lite på krafterna så här i början när man inte är van vid alla rutinerar. Fast jag ska definitivt inte klaga. Det har gått riktigt bra för oss trots mindre sömn. Det är bara att göra det helt enkelt. Det är ju detta som jag längtat efter :)
Åter till den här familjen. Mannen sa att de vill gå och lägga sig så tidigt som möjligt så att dagen tar slut snabbt. Låter hur kul som helst, eller hur?

Visst kan man bli trött av bebisar?

Har haft problem med hosta ett tag och det har knappt blivit bättre. Så i förrgår var doktorn här för sonen och då bad jag henne kolla min hals också. Som jag misstänkte har jag fått halsfluss. Men en dunderkur på 3 tabletter och det försvann redan till dagen därpå.
Har inte kunnat träna som jag velat; dels på grund av sjukdom och det är svårt att springa utomhus här i Bogotá. Men idag kände jag mig pigg. Jag och en dansk kille gav oss iväg till gymet. Fanns löpband där så jag betade av 10 km i hyfsad fart (med tanke på utebliven träning)
Så nu äntligen har jag sprungit 200 mil i år. Det är en ökning med 100 %. Är riktigt nöjd och all träning har gett resultat tidsmässigt.

Funderar fortfarande på mina mål inför nästa år.

Idag har den lille fått sin 6- månaders vaccination. Jag klarar inte av att se nålar så jag gick ut från hotellrummet :) Han tog det ganska bra och somnade efter nån timme. Men sedan har han inte alls varit särskilt lycklig. Illtjutit i mer än en timma. Vi gav honom alvedon och nu sussar han i sängen. Hoppas han får sova länge nu.
Fantastiskt hur fort det går att känna känslan att man kan göra allt för sitt barn.  Fascinerande och häftigt.

För att fylla på med ny energi tar vi oss en kaffe och våffla

Men att få barn är en helt fantastisk känsla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar