torsdag 1 december 2011

sjuk i paradiset

Två dagar kvar i värmen innan vi reser åter mot bullrets Bogotá.

De senaste dagarna har jag haft hosta och mycket slem i luftrören. Har inte alls känts bra så när vi var i ett köpcenter häromdan  fick det bli hostmedicin. Den har hjälpt och jag kan nu hosta upp eländet.
Tyvärr så drabbades jag av ett bakslag igår. När jag vaknade kände jag mig hängig och vid lunchtid så började jag frysa och skaka tänder. Termometern visade 39 grader. Jag låg med kortärmad tröja, träningsjacka, knälånga jeansshorts, strumpor och fleecefilt i sängen och ändå frös jag jättemycket.
Frossan varade i ett par timmar men jag hade ändå feber under hela kvällen. Vi somnade tidigare än vanligt igår kväll, redan strax innan kl. 21

Imorse när jag vaknade kände jag mig fortfarande inte helt ok. Hade fortfarande lite feber och kände mig lite hängig och frusen. Nu på kvällen känns allt mycket bättre igen trots lite hosta som hänger kvar.
Har till och med tagit mig ett bad nu i solnedgången. Härligt!

När vi kommer tillbaka till Bogotá ska vi ringa doktorn som får undersöka vår son. Han har hostat hela tiden vi haft honom och nyst en del. Visserligen har det blivit bättre medan vi varit här i Santa Marta men vi tänkte ändå få honom undersökt. Känns som hostan blivit mer rosslig.

Ikväll blir det middag på en italiensk restaurang här på området. Ett som är säkert är att de inte snålar med maten här. På eftermiddagen beställde vi en kycklingmacka till vår bungalow. Eftersom vi alltid får jätteportioner här så förstod jag nästan att det skulle bli nåt stort. Mycket riktigt ... en riktig stor smörgås med kycklingröra och pommes till.

Bjuder på lite bilder från Santa Marta

 strandremsan vid vår resort 

 en helt okej strand vi har 

 solnedgång i Santa Marta

 utsikt från vår bungalow och ca 50 meter ner till havet

Som ni märker är det inte mycket till träningsblogg just nu. Hoppas ni står ut ett tills jag är hemma.

6 kommentarer:

  1. Kul att höra hur ni har det. Krya på er! Hoppas hostan blir kortvarig.

    SvaraRadera
  2. Det är säkert så att du och sonen smittar varandra litegrand, om ni båda varit sjuka ett tag? Hoppas att ni båda kryar på er. Det är ju alltid lite oroande med små barn som är sjuka, men det är säkert ingen fara alls:) Försök njuta sista stunderna, det verkar superfint!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som paradiset!
    Men jag tycker att ni ska få ta er hem snart.. Och börja vardagslivet.

    Hoppas att du mår bättre nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, tack för uppdateringen! Jag tänker på er. Hoppas så att ni tar er hem till jul... berättade just för min fästmans farmor och farfar, så nu håller vi alla tummarna för att du och din familj kommer hem den 24e!

    SvaraRadera
  5. Vad underbart vackert det ser ut att vara. Skönt att höra att allt har gått bra. Haha det är nog fullt normalt att prioritera ner träningen när en sån här stor sak händer i ditt liv och det är nog bara nyttigt för dig! Hoppas du får en fortsatt trevlig resa och krya på dig!

    SvaraRadera