onsdag 28 december 2011

pappersarbete

Pappersarbetet kring adoptionen fortsätter. Idag var vi på Skatteverket för att ordna med ett personnummer till C. De var hur lång kö som helst innan det var vår tur. Men ett nytt system, som i alla fall jag inte har sett tidigare, var att man kunde skriva in ett kontrollnummer som stod på kölappen samt sitt mobilnummer så fick jag ett sms när det närmade sig vår tur. Hur smidigt som helst. Gick på Åhlens och Stadium och kikade. Fick med mig två nya mössor.
Sedan bestämde vi oss för att ta en fika men just när vi stod i kön kom vårt sms. Så det var bara att ge sig iväg.

Kvinnan bakom disken hade ingen aning vilka oaper som behövdes utan hon tog tacksam emot det vi hade med oss. Så om ett par veckor har lille C ett personnummer. Kostnad gratis.

Det kändes speciellt att gå på stan och dra barnvagnen. Svårt att beskriva känslan men det var nån form av stolthet. En lycka om vi nu också är en del av världen vi så länge inte haft tillträde till. Kommer vi nu att bli bjudna på vänners barnkalas och andra tillställningar igen? Borde vi gå eller vara envis à och stolta och tacka nej?

Träningsvärken sitter fortfarande i. Har slarvat med stretchingen den sista tiden så ikväll sätter jag igång igen. Ska bli skönt att sträcka ut mina stela leder och muskler igen.

5 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Hoppas ni får det härligt och ledigt, bara njuta av att vara tillsammans. Klart ni ska vara stolta över att nu vara föräldrar, det är ju alla nyblivna föräldrar :)

    SvaraRadera
  2. "Be the better persons" och gå med stolthet på barnkalasen och tillställningarna. Tycker jag.

    Och julen var fin för min del. Men den gick himla fort må jag säga. Jag har hållt mig frisk och hoppas att alla baciller håller sig borta från mig. Hoppas att ni hade en mysig jul, hela lilla fina fmailjen! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var längesen jag läste din blogg nu... du har bytt adress så många ggr att jag tappat bort dig... men hittade tillbaks nu och ser ju vad mycket som hänt sen jag läste sist! Vilket äventyr!! Och grattis till sonen- vad härligt att ni äntligen har hittat varann ;-)

    Gott Nytt År och lyckönskningar!!
    Anna (fd Sanna Tider- som inte bloggar längre ;-))

    SvaraRadera
  4. Snart får du köpa en sån där träningsvagn som folk springer med! ;P

    SvaraRadera
  5. Klart att ni är superstolta:) det ska ni vara! Det kommer nog att bli en del barnkalas vare sig ni vill eller ej, hehe...

    SvaraRadera