torsdag 15 december 2011

Klockan är nu 13.10. Inget samtal idag heller. Undrar verkligen vad problemet kan vara med att få en underskrift? Vet att i en domstol så var den nya domaren emot internationella adoptioner och därför sa han till den svenska familjens advokat att han tidigast kunde behandla ärendet i mars 2012. Det här var i september.
Familjen fick sitt ärende flyttat till en annan domstol och var hemma efter 12 veckor.

Men så är det inte i vårt fall. Adoptionen är godkänd men beslutet inte undertecknat.

Hörde nyss telefonen ringa i lobbbyn. Den norska killen som svarade sa muy bien. Kan de ha fått ett löfte om att allt är klart? I så fall är vi ensamma kvar utan besked!!

Hotellpersonalen sa idag att de aldrig haft en familj som kommit i november och stannat över julen. Uppgiven som jag är tänkte jag för mig själv "men vad fint att ni nu får den första familjen som kan visas upp som exempel senare". Därför har jag idag börjat kika på lägenheter att hyra här i stan. Vill man bo i ett någorlunda tryggt område kostar det.

Suck! känner mig inte alls uppåt för tillfället.
Två dagar kvar att hoppas på. Eller, det har kommit lite olika bud om detta. Vår kontakt säger att de jobbar imorgon och på måndag. Har även hört att de stänger imorgon ...
Saker och ting i ett nötskal. Man vet inte riktigt vad man ska tro på.
Det jag vet är att ifall vi inget hört på måndag em är det kört.
Skulle vi få det klart på måndag är detmändå inte säkert att vi hinner med pass och personnummer. Ambassaden har ingen passverksmhet mellan 26 dec och 3 jan
Men hellre det än att vi sitter här till slutet av januari/början på februari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar