onsdag 28 mars 2012

ändring i schemat


Det blev justeringar i schemat även igår som skulle innehålla lätt löpning 8 km (hem från jobbet) samt 12 x 200 m backe.

För ett par veckor sedan beställde jag en lättviktsryggsäck för att kunna ta med mig ombyte till jobbet när kör transportlöpning och igår var premiären.
Ryggsäcken satt bra men jag fick justera axelremmarna ett par gånger under passet. Den är lätt och uppfyller de behov jag behöver. Det ryms mer packning än vad den ser ut att göra.

Även om jag hade lätta ben i måndags under löpningen så kände jag av det igår. Det var löpning med stela lår. Klockan visade en snabbare snittfart än vad jag kunde ana; 4.27 min/km.

Eftersom jag kom iväg lite senare från jobbet än vad jag tänkt sprang jag direkt hem för att hinna träffa min son. Backintervallerna fick vänta till senare på kvällen.
Efter att jag gett honom middag tog jag ut honom i vagnen för att köpa glass. Sprang lite med en otymplig vagn och vips fick jag ihop ytterligare 2 km.

Backintervallerna ja .... Vid 19- tiden kom jag iväg. Behöver inte ge mig iväg särskilt långt eftersom jag bor i ett område fullt av backar. Så runt husknuten kunde jag genomföra passet som blev 10 x 200 m med joggvila till starten. Det var riktigt tungt men belöningen väntade hemma i form av glass :)
4,4 km ytterligare till handlingarna.

Idag är det löpvila men istället hittade jag åter till gymmet efter ett par dagars frånvaro.
Så kroppen har fått sig en genomkörare.

Nästa vecka, eller kanske redan i helgen, ser jag fram mot intervaller på bana. Har längtat efter det under hela vintern.



Tisdagens träning

Löpning 10 km - 4.27 min/km
Backträning 10 x 200 m - 4.55 min/km

Onsdagens träning

Gym 45 min

3 kommentarer:

  1. Inte illa med tre pass på en kväll! Vd har ni för vagn? (vagnnörd :) )

    SvaraRadera
  2. Imponerande! Jag har en likadan ryggsäck, min är nog lite större. Är din 15-liters?

    SvaraRadera
  3. Jag är också ute efter en ryggsäck till Icebug24. Hur många liter tar din? Finns det vätskesystem?

    SvaraRadera