måndag 26 mars 2012

börjar bli en vana


Lördagen bjöd på härlig löpning i de kuperade spåren kring Gunnebo slott och Rådasjön.

Jag som hade sett fram mot ett soligt pass fick istället nöja mig med en gråmulen och rätt kylig förmiddag. Underställströja, mössa och vantar behövdes.

Tempot var kanske lite högre än planerat men det flöt på ganska bra förutom i de allra brantaste backarna då jag var ganska trött. På flacken gick det desto bättre och jag försökte fokusera på tekniken.

Efter ett par kilometer trampade jag snett med högerfoten och det gjorde riktigt ont. Svor högt och tänkte att det var typiskt. Inte kunde jag skada min andra fot nu när jag blivit bra i den vänstra. Smärtan avtog ganska snabbt och det var aldrig någon fara för att kunna genomföra passet. Igår var jag lite öm men idag känner jag ingenting. Puh, vilken tur

Det blev 12,35 km i 4.39 fart. Avslutade med utfall ett varv runt huset. Jag kan lova att det svider gott i låren efter det.

Är så glad att vara igång igen!


2 kommentarer:

  1. Härligt, bra tempo!
    Men aj aj, akta din andra fot nu. :-O

    SvaraRadera
  2. Såna där "vrickningar" är läskiga. jag råkar också ut för det ibland och blir lika skraj varje gång.

    SvaraRadera