fredag 23 mars 2012

uppstart


Ytterligare en uppstart för löpningen har inletts. Igår sprang jag 10 km i lätt tempo. Garmin fick stanna hemma för annars skulle jag bara bli stressad och kika på tempot.

Foten känns bra. Ingen smärta men den känns tung och stel. Vet inte vad det kan bero på. Det kanske släpper när jag har lite fler kilometer i kroppen.

Jag har inte legat på latsidan de senaste veckorna. Istället har jag besökt gymmet 3 dagar i veckan. Det har varit en skön start på morgonen. Enligt Funbeat har jag varit där regelbundet under fem veckor nu.
Nu när löpningen, förhoppningsvis, kommer ta mer tid blir det mindre gym. Men jag ska ändå försöka komma dit 1-2 gånger i veckan samt köra lite bålstyrka hemma.
Har även en skivstång i källaren som jag behöver lite mer vikter till. Då kan jag köra marklyft på hemmaplan istället :)

Imorgon hoppas jag få springa under värmande solsken. 12 km är planerat längs med Gunnebo Slotts omgivningar.
Till veckan ska jag köra igång på allvar igen. Nu vill jag vara fri från skada och sjukdom så att jag kan börja träna det jag gillar allra mest.


3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det inte gör ont! Men mindre bra att du inte vet vad det beror/berodde på.

    Vågar du starta med 10 och 12 km-pass (även om det är lugna)? Är det inte bättre att börja med lite kortare rundor (säger en novis). :-)

    SvaraRadera
  2. hahaha lattehållaren köpte jag för att kunna ha en vattenflaska i, för dottern är alltid törstig när vi går hem från dagis. Är jag förlåten? ;)

    SvaraRadera
  3. En liten Twitter-fågel skvallrade om att du fick ett fint, snabbt pass idag :)

    SvaraRadera