måndag 12 mars 2012

en riktigt bra helg


Har haft en riktigt härlig helg!

I lördags tog vi en promenad i omgivningarna kring Gunnebo slott. Vi är lyckligt lottade som bor så nära naturen och det härliga slottet.

Igår var det dags att testa foten för löpning. Innan testet tycker jag naturligtvis att det gör lite ont och är rädd för vad testet ska ge för resultat.
Ut kom jag. Går de första 200 meterna för att undvika kullerstenen och vad den kan föra med sig. Börjar springa lätt och inser att det går bra. Fortsätter i ytterligare 6 km utan att känna någon smärta. Dock är jag väldigt stel i foten trots stretching och rehabövningar.
Möjligen har jag gått och spänt foten lite extra bara för att undvika att det ska göra ont.

Ett härligt besked att kunna vara tillbaka i löparspåret igen efter 14 dagars frånvaro.
Nu kommer jag skynda långsamt och köra prerehab dagligen ett tag framöver.
Nästa löppass blir på onsdag och därefter lördag. Även nästa vecka kör jag uppstart och därefter hoppas jag kunna köra på som vanligt igen.

Eftersom jag ställer in årets första tävling 17 mars i Skatås siktar jag istället på Lerumsloppet i slutet av april. Där tänker jag springa 5 km och förhoppnings få en riktigt bra tid. Vad tror ni om under 18 minuter?

Nu är jag mest glad över att jag kan springa igen och att jag har världens mest söta unge hemma. Idag var det riktigt jobbigt att lämna hemmet och honom :/

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det inte gjorde ont!
    Jag tror jag gjorde samma fel (spände mig i foten/fotleden när det gjorde ont och det gjorde säkert bara att jag snedbelastade ännu mer). :-P

    18 minuter? Ja, det är verkligen en bra tid. Siktar man högt kommer man i alla fall en bra bit på väg (eller kanske hela vägen). :-)

    SvaraRadera
  2. Du klarar 18 minuter. Var så säker.

    Helt rätt att ta det lugnt nu. Det är så många som har problem nu.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att höra att du sprang så långt utan problem!

    SvaraRadera