torsdag 29 mars 2012

mör i kroppen


Kroppen är inte van vid den hårda träningen :) Var rätt mör i kroppen igår efter gymmet.

Idag ska jag köra första kvalitetspasset på länge. Det blir en cykeltur till Åby idrottsplats. Efter uppvärmning blir det 8 x 1000 m med 1 minuts vila. Vi får se om det finns fart kvar i gubben. Hoppas kunna ligga i 3.50  3.55 tempo i alla fall.

På fredag är det gym igen (tror jag). Eller om jag faktiskt skulle lägga in en hel vilodag?
För det blir 20 km löpning på lördag och på söndag åker vi till Skatås hela familjen.
Tänkte hyra en joggingvagn och testa om vår lille son gillar det. I så fall blir det en lätt runda på grusåttan.

Använder ni joggingvagnar? Ska man satsa på en renodlad joggingvagn eller en kombinerad joggingvagn/cykelvagn? (min fru vill ha en cykelvagn).
Tycker de kombinerade vagnarna ser klumpiga och tunga ut. Har ni några erfarenheter?

På lördag är det vårstädning i bostadsrättsföreningen. Tur att vi inte har så stor tomt och att vi bara är 5 personer i föreningen. Blir lite enklare då ... eller svårare. Beror på hur man ser det.



6 kommentarer:

  1. Tufft att börja med hela åtta intervaller, jag hade nog nöjt mig med 6x1000 efter ett liknande uppehåll!! Jag lånade en sådan kombovagn innan jag sedan köpte en egen, ren joggingvagn. Ja, kombovagnarna är lite tyngre, större och bökigare att hantera och förvara men när man väl springer med dem märker man ingen större skillnad då båda rullar lika bra!

    SvaraRadera
  2. Verkar både svårt och tungt att springa med vagn. Jag skulle nog snubbla på den! Du får komma med en utvärdering sen när du har testat! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vill inte "pekpinna" någon men håller nog med Staffan här. Ta det liiiite lugnt. ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har förresten en smidig vagn av märket Kool Stride som jag är väldigt nöjd med!

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur det käns när man har ökat träningen från tidigare. Kroppen kan kännas riktigt mörbultad.

    Återhämtningen är en "träningssak" det också :-).

    SvaraRadera
  6. Kul med kvalitet! Det ska jag också börja med... typ nu :) Nu har jag maskat länge nog!

    SvaraRadera