tisdag 8 maj 2012

födelsedag idag


Idag firar jag min födelsedag. Fast i sanningens namn blir det inte så mycket firande just idag utan det får vänta tills på söndag när familjen (på min frus sida) kommer och hälsar på.
Min familj bor i Norrland och det är ca 90 mil som skiljer oss åt.

Jag saknar min familj såna här dagar. Då vill jag även umgås med "mina" nära och kära.
Vi träffas allt för sällan men det är inte så att vi åker till varandra bara över en helg. Det funkar helt enkelt inte. Utan vi får ses vid semester och julledighet.

Fast idag är inte jag så viktig. För idag har vi även haft vår son i precis 6 månader. Det är nåt att fira! Herregud vad tiden går fort.
Andra storheter som fyller år idag är Melissa Gilberg (Laura i Lilla Huset på Prärien) Tomas von Brömsen, Luis Enrique och Interspelaren Lucio.

Gårdagens löpning var tung. Beror nog på att jag hade en del vikt i ryggsäcken (som jag för övrigt är väldigt nöjd med). Sedan har jag ätit lite för gott i Stockholm och min, vad jag tror, uppblåsta mage av alla onyttiga kolhydrater bidrog säkert också :)

Det blev lätt och tråkig löpning hem längs den flacka och ständigt blåsande vägen.

8 km i 4.40 fart är inte mycket att skriva hem om mer än att det är insamlade kilometer.



11 kommentarer:

  1. Stort grattis till både födelsedag och till fina barnet!

    SvaraRadera
  2. Dubbelt grattis, i efterskott!

    Tack som tusan för din röst! Om 5 dagar avslutas röstningen – tror minsann att jag har en ganska stor chans att bli en av dom 15 utvalda. Tack vare dig och alla andra fina röstare!

    SvaraRadera
  3. När vi fick barn så blev övriga familjen viktigare. Man vill ju att ens barn ska träffa mormor, morfar, farmor, farfar, kusiner, pysslingar, farbror, morbror, faster, moster.........

    Och du... Det är svårt att skriva något intressant om 8 km i 4:40-fart...:-).

    SvaraRadera
  4. Oj, glömde... Grattis så klart :-).

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Hoppas du fick en fin födelsedag! :)

    Ja det är länge sedan jag fått till några kvalitetspass överhuvudtaget med smärtande ben och ett knä som inte viljat bli bra, men nu verkar det gå att öka löpträningen igen (peppar peppar)!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott, både till dig och lillkillen. Så mysigt, gissar att dessa 6 månader har gått i ett rasande tempo?

    SvaraRadera
  7. Förstår att det kan vara jobbigt att bo långt borta från familjen... särskilt såna dagar! Tur att du har frun och Kakan!

    SvaraRadera
  8. Det är tråkigt det där, när familjen är långt bort. jag vet ju hur det känns. Hoppas du fick en bra födelsedag i alla fall med frugan och ungen :) Är glad för er skull att allt löste sig till slut och att ni fick er efterlängtade son!

    Ps, är dålig på att kommentera din blogg men läser då och då. Är bara inte så intresserad av träning och intervaller. Det stressar min otränade själ! ;)

    SvaraRadera
  9. Ett riktigt stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott! Tänk att ni haft Kakan hos er ett halvår redan! Grattis till det med.

    SvaraRadera