måndag 7 maj 2012

lata dagar


Har haft en långhelg i Stockholm. Det har varit underbara dagar och jag börjar gilla Stockholm allt mer. Men än så länge är det inget som slår Göteborg

Vi har promenerat, träffat gamla vänner, fikat och bara tagit det lugnt. Om man nu kan göra det med en 11 månaders bebis. Som vanligt har Kakan skött sig strålande. Han är så lugn och cool med allt vad det innebär att vara på nya platser och träffa nya människor.
På flyget var det nästan så han somnade men vi höll honom vakna med lite bus. Han kiknade av skratt och märkte knappt av att vi lyfte och landade.

Så med anledning av resan har det inte blivit någon träning alls. Däremot har det varit ett frosseri i godsaker. Men nu är det vardag igen och åter till träningen.

Senaste passet jag gjorde var intervaller. De gick bra och jag känner mig grymt sugen på att springa ett lopp väldigt snart. Jag vill testa hur formen ligger.

Passet i onsdags var 7x1000 m med 1 minuts vila. Planen var att ligga i ett 3.38 - 3.42 tempo. Som vanligt är det svårt att hitta tempot på den första repetitionen.

Så här såg serien ut - 3.40 min/km/38/31/30/30/30/25

Jag springer inte Göteborgsvarvet på lördag. Jag har tränat löpning i drygt 3½ år och bott i stan i snart 13 år men aldrig sprungit loppet. Förr om åren har inte ens tanken funnits eftersom jag inte tränade. De första två åren av min "karriär" ansåg jag mig för dålig för att ställa upp och förra året var jag för sent ute. Lika bra det kanske för jag kände mig inte sugen att springa när jag såg alla löpare. För mycket av allt helt enkelt.

Jag siktar vidare mot nya mål och tävlingar


6 kommentarer:

  1. kan vara skönt att bryta av träningen med att göra något helt annat några dagar!!

    Jag har sprungit varvet en gång 2007 - min första halvmara. Hade då inga meriter och startade väl i mitten av fältet och redan då var det trångt och nu är loppet nästan dubbelt så stort. Det känns verkligen som om arrangörerna har satsat på att bli störst, kanske på bekostnad av "löpbarheten".

    Men ändå, med dina resultat skulle du ju få starta i grupp 1 precis bakom de seedade löparna och du skulle inte märka av trängseln!

    SvaraRadera
  2. Du skulle tagit med dig skorna så kunde vi ju tagit en tur!

    SvaraRadera
  3. Klart att du ska anmäla dig! Perfekt att ha ett mål att träna inför ju.

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni fick en så bra weekend! Då passar det bra med lite träningsvila:) Livet är ju inte bara löpning.... Men vilka bra tider på tusingarna!

    SvaraRadera
  5. Jag valde ett terränglopp just för att Gbg-varvet känns så "hysteriskt" och på asfalt. Jag är nog mer en grusväg/skogstjej. :-)

    SvaraRadera
  6. Riktigt starka intervaller! Dom imponerade på mig!

    Har du provat Djävulsstegen? Jag har för mig att du ville prova den.

    SvaraRadera