måndag 14 maj 2012

som en osynlig vägg


Det blev ingen after work efter jobbet i fredags. Istället åkte jag till Åby idrottsplats för att köra intervallet. På schemat stod 8 x 800 m med 1 minuts vila. Det blåste en hel del och jag hade motvind 300 m. Endast de sista 100 m av varvet var det lite medvind. Så på bortre långa rakan var det bara att bita ihop.

Tiderna för varje repetition ser bra ut men det är nåt som inte stämmer med kroppen. Jag kan inte riktigt trycka på när jag vill. Det är som ett osynligt hinder framför mig. Som om jag trampar luft och inte hittar den där extra växeln. Vad är det som inte stämmer?

Trots allt får jag vara nöjd med hur intervallerna utvecklade sig tidsmässigt.

2.50/51/48/47/47/48/45/40 Det innebär ett snitt på 2.47 min för varje 800 m och ett medeltempo på 3.28 min/km

I lördags var det Göteborgsvarvet. Skada satte stopp för mig att springa seedningsloppet.
Innan tävlingen gick av stapeln fanns inte lusten där alls för att springa men när jag nu efteråt läser om vänners personliga rekord och fina tider undrar jag naturligtvis hur det själv hade blivit för resultat om jag själv sprungit.

Igår hade vi min frus familj på besök för att fira min födelsedag. Fick tårta och min fru hade bakat kanelbullar, havreflarn, kolakakor, syltkakor och sockerkaka. Så gissa om det blev en hel del godsaker :)
Som avslutning på veckan tog jag en lätt runda omkring Gunnebo slott. Det blev lite drygt 11 km och jag tänkte återigen att klockan visar fin tid även fast jag bara var ute för en lätt runda.

Nu har jag bestämt mig. Nästa tävling blir Strandjoggen i Uddevalla den 6:e juni. Det är ett 5 km lopp. Nu hoppas jag att tävlingspremiären ska bli av.


2 kommentarer:

  1. Kan inte den osynliga väggen bero på blåsten?;) Det ÄR ju faktiskt en osynlig vägg på riktigt, hehe... Låter som ett riktigt kak-kalas, hehe, det var du värd!

    SvaraRadera
  2. Det där är ju verkligen fina tider med så kort vila. Jag hoppas kunna göra 10x800m på 2:55 imorgon men då kommer jag tillåta mig själv 2 min vila!!

    SvaraRadera