tisdag 7 februari 2012

86 230 plats


Hittade en rolig länk hos Lennart på bloggen Milen sub 40 Det är en världsrankinglista över marathonresultaten 2011. Listan innehåller endast resultat under 3.30.

Mitt resultat från Stockholm Marathon på 3.17.02 ger mig placering 86230 på listan. Tycker att jag borde varit närvarande på Friidrottsgalan 2011 av den enkla anledningen :)



Vilket placering hamnar du på? 

Nästa år är tanken att jag ska träna för att göra en tid under 3 timmar på marathon. Min bestman som även är en av mina bästa vänner, hans bror och pappa har alla gjort under 3 timmar på maran. En tid på 2.53 tror jag är den tid som jag måste slå :)

En tid under 2.53 skulle svinga mig upp 67300 placeringar. Det är väl nåt att kämpa för? 












9 kommentarer:

  1. Haha ja där ser man vad olika vi tycker! Jag tycker de andra två tjejerna på den bilden har snyggare kroppar och vill hellre se ut så.

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte ens varit med. För hade jag sprungit maran (vilket jag inte har. Än). Så hade jag nog hamnat på ca 4 timmar och 30 minuter.... Ha ha!

    SvaraRadera
  3. Vilket mål, härligt!

    Jag får inte ens vara med på listan eftersom jag sprang på betydligt mer än 3.30 ;)

    SvaraRadera
  4. Har inte ens sprungit marathon så ingen list placering för mig, men om något år så...
    2.53 Bra tid att sikta på.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Bland de 100 000 bästa i världen, inte illa!:)

    SvaraRadera
  6. 67300 placeringar, inte illa. Absolut nåt att kämpa för! Ambitiöst mål. Det klarar du.

    SvaraRadera
  7. Hehe ja, det gäller bara att hålla det också ;) Men låter bra gör det ju hahaha!

    I helgen? idag blir det IKEA och inhandla massa möbler till lägenheten som jag flyttade tilli oktober. Haha. Det ser lite tomt ut här fortfarande..

    Imorgon kommer en vän hit och sover över en natt.

    Had händer själv?
    Ha det kanon!

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för dina kommentarer!
    Fsk skickar ut papper om jämställdhetsbonus till de som är berättigade bonusen. :)

    SvaraRadera
  9. Haha ja - vi skyller allt på hemska pinocchio=)

    SvaraRadera