tisdag 28 februari 2012

uppdatering av skadan


Försökte ge mig på att springa hem från jobbet igår. Ett korkat beslut eftersom jag innerst inne visste att det inte skulle funka.
Två kilometer höll jag ut innan jag blev tvungen att ta spårvagnen hem.

Det var ett bra beslut och jag är rätt nöjd med mig själv att jag inte härdade ut med smärtan och sprang ända hem. Jag är fruktansvärt envis och jag vill bara stoppa smärtan långt bak och inte tänka på den.

Nu kanske det bara blir vila en vecka istället för månader om jag hade fortsatt att springa.

Idag tisdag morgon gör det inte lika ont i foten att gå. Däremot smärtar det när jag sträcker ut vristen. Innebär det att något ledband/sena har fått sig en inflammation/sträckning?

Min skada innebär ingen vila. Det gör mig mer tid att besöka gymmet istället :)
Idag blir det lite bålstyrka hemma och imorgon bitti är jag på plats i gymmet igen.
Tänker vila helt från löpningen den här veckan och hoppas att jag är smärtfri till helgen.
Om inte, får jag ta kontakt med expertisen.



8 kommentarer:

  1. Tråkigt med smärta! Hoppas det snart ger med sig... bra att du ser möjligheter till nyttig styrketräning istället!

    SvaraRadera
  2. Bra att du avbröt ditt pass! Hoppas verkligen att det försvinner snart.

    Kanske ska kolla upp det där om det inte blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Förnuftigt beslut! :)
    Jag vet hur dumdristig ens envishet kan vara så du ska verkligen vara glad och stolt över ditt beslut! Som du sa - mer tid till träning på gymmet och andra muskler. Heja!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att det släpper. Jag vet hur det känns... :-(

    SvaraRadera
  5. Har svarat på din kommentar inne hos mig =)

    SvaraRadera
  6. SV: ja jag kom ihåg frustrationen just innan det där med krypningen liksom "lossnade". Däremot brukar niomånadersbebisar ofta ha sån där extrem separationsångest så att man knappt kan gå ut ur rummet utan att det blir storgråt. Har ni märkt av det någonting?

    SvaraRadera
  7. Ajje, akta fossingen!!

    Hahaha neeee... Privata grejer vill jag inte ta upp i bloggen.. :P Det är så många som läser min blogg.... Vill inte att de ska veta.. Haha!

    SvaraRadera
  8. Den ena köpte jag från en på blocket för 250 kr och den andra har jag fått av en släkting. :) Kolla på blocket eller tradera, där finns att köpa!

    SvaraRadera