onsdag 1 februari 2012

vinterfart


Oj vad sugen jag var att springa igår. Först hade vi en del städuppgifter hemma innan mina föräldrar kommer på besök.

Klockan var 19.30 innan jag hade tid att snöra på mig löparskorna. Det fanns ingen tanke på att stanna inne. Kylan fick mig inte på andra tankar. Som jag skrivit i tidigare inlägg älskar jag att springa vintertid också. Det gäller bara att klä sig efter temperaturen. Varje årstid har sin charm

Benen kändes lätta och humöret var på topp. Hade ingen förutbestämd plan vad jag passet skulle innehålla. Efter två uppvärmningskilometer bestämde jag mig för 2 x 1000 m, 2 x 800 m och 2 x 600 m. Ville hålla ett tempo i 10 km fart och lätt jogg däremellan.
Första kilometern gick lätt bland bar asfalt, isfläckar och koll på Garmin.
Det gällde att hålla tungan rätt i mun för att inte halka och slå sig halvt fördärvad. Därefter fortsatte jag med 800 m och 600 m för att sedan vända uppåt igen med en avslutande kilometer som landade på 3.27 nånting. Hemjogg

Medeltempot för mina intervaller slutade på 3.34. Det känns helt okej för att vara i slutet av januari månad. Nu längtar jag till att springa i shorts och tröja igen och bränna intervaller på Åby Idrottsplats.

Kanske blir en bra tävlingssäsong trots allt.
Gissa mina tider på 5 km, 10 km och halvmaran och ni vinner ... ja vad önskar ni er? :)






13 kommentarer:

  1. Du har inte sett min rumpa o mina lår :P

    Jag tränar ju inte... men borde såklart göra det istället för att hålla på såhär med shakes.

    SvaraRadera
  2. oj såg inte ditt inlägg förrän nu. Jooo jag satt vid studieadministrationen igår. Hahaha. Så du gick förbi? :P Såg inte jag. :(

    SvaraRadera
  3. Transportlöpning är grym! Jag kan lika gärna springa om jag ändå måste först vänta på bussen och sen sitta på den i en halvtimme, resonerar jag. Utnyttja tiden bättre, typ.

    SvaraRadera
  4. Wow, skitbra tider ju!
    Jag var nöjd med mina tvåhundringar, som hamnade på ca 4,30-tempo. :-D

    SvaraRadera
  5. Är väl egentligen varken renodlad boho- eller new englandchick, man får gärna blanda lite. Boho kan bli för mkt och new england för strikt. Här är en fin mix av inredning tycker jag

    http://enlitenkorv.blogg.se/2011/march/rena-rama-drommen-del-3.html#comment

    Att springa i kyla är en härlig känsla, mycket skönare än exempelvis sommarvärmen!

    SvaraRadera
  6. Hihi ja, lite koll har gammeltanten allt ;P Jag mår bättre både fysiskt och psykiskt när jag är smal.. När jag var överviktig hasde jag så jäkla ont i kroppen och fick skavmärken mellan låren för att låren gneds mot varandra... Hade även ont i magen och ryggen.. :/

    Nu ska jag till pedagogen för föreläsning. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. min kompis bor lite så som det ser ut på dina bilder. Jag tycker det är fint men ANINGEN kalt och opersonligt för min del!

    http://olandsktlantliv.blogspot.com/search?updated-max=2012-02-02T07:16:00%2B01:00

    SvaraRadera
  8. Det ska bli underbart med vår och sommar löpning, och slipa bylsa på sig alla underställskläder.

    SvaraRadera
  9. Det ska bli underbart att springa i vår, sommar. Slippa bylsa på sig lager av kläder, riktigt nice.

    SvaraRadera
  10. Lägg till mig på funbeat om du vill =) Suzan Jakobsson

    SvaraRadera
  11. Tuff fart ute! Det kommer att gå undan för dig när det blir barmark!:) Men tiderna vågar jag inte spekulera om ;)

    SvaraRadera
  12. Kommer aldrig hamna i dina tider men förhoppningsvis har jag blivit lite snabbare i sommar =)

    SvaraRadera