tisdag 7 februari 2012

i valet och kvalet


Äntligen lite löpning idag. Det blir en annan väg hem från jobbet  och enligt eniro.se rita & mät funktion blir sträckan ungefär 11 km. Alldeles lagomt en solig tisdags eftermiddag.

Funderar allt mer på om jag ska delta i eventet Alingsås - Göteborg. Känslan att genomföra sträckan kommer att vara oslagbar. Distansrekordet lockar som sagt väldigt mycket. Samtidigt kommer det slita en del på kroppen eftersom jag inte är van att springa längre än 25 - 30 km.
Just nu, i den här stunden, är chansen 40 %, att jag ställer upp :)

Jag har fria träningsveckor på Sportlife genom två rabatthäften. Tänkte att det nu är dags att utnyttja dom.
Har ett allkort på Friskis & Svettis i Mölndal men deras öppettider passar inte mig särskilt bra just nu. De öppnar för sent för att jag ska kunna träna innan jobbet.
Deras pass på eftermiddagen stör lite eftersom jag vill kunna träffa min son innan han går till sängs vid 19- tiden. Ska försöka sälja/överlåta det och istället börja träna på fitness24seven.com De har bättre öppettider, billigare kort och fler valmöjligheter. Någon som har erfarenhet av Fitness24seven?






3 kommentarer:

  1. Har varit ungefär i samma valsituation som du. Stod mellan ett kort på gymmet som ligger 400 m hemifrån som kostade 4000 kr med begränsade öppettider, eller ett kort på 24/7 för 200 kr/månad. Möjligheten att kunna promenera till gymmet på under 5 min var det avgörande, hade jag haft längre till gymmet hade det definitivt blivit 24/7 - bättre träningsmöjligheter, mindre begränsningar, billigare och kortet gäller på samtliga 24/7 anläggningar i landet.

    SvaraRadera
  2. Oj, har aldrig hört att man har en löptävling mellan alingsås & göteborg. Något nytt påhitt? Förbaskat långt, tar ju minst en halvtimme med bil.

    Åh ni har haft honom i tre månader redan, tiden går fort förstår jag. Så så glad för er skull efter att ha följt er väntan så länge, kan inte ens ana hur lång er väntan måste ha känts=)

    SvaraRadera