måndag 27 februari 2012

långpass och smärta i foten


Löpningen i torsdags var lätt. Benen kändes pigga och fräscha. Kände inget av förkylningen.

På fredagen vilade jag för att spara krafter inför lördagens långpass.
Det var ett underbart väder. Vi möttes upp i Skatås för att springa broarna runt vilket innebär att vi betar av både Älvsborgsbron och Göta Älvbron.

Lördagen bjöd på underbart väder. Förutsättningarna för ett långpass i slutet av februari kunde inte varit bättre. Vi höll ett jämt och fint tempo hela vägen.
Enligt Garmin så var medeltempot fina 5.20 min/km. Det gick alltså lite fortare än vad känslan var. Det är ju alltid positivt.

Det som är mindre positivt är att det smärtar på utsidan vänster fot under fotknölen. Trots vila och smärtstillande med Iprensalva finns smärtan kvar.
Det gör inte lika ont men fortfarande är det ömt.

Anlitar doktor Google för att ta reda på vad min smärta beror på. Diagnosen skulle möjligen kunna vara Peroneal Tendonitis. Jag fortsätter med Iprensalva och stretching.
Springer hem från jobbet idag och känner efter om jag behöver vila från löpningen.

Nu ska jag försöka öka mängden efter ett par tunna veckor. Vill hitta formen till den första tävlingen 17 mars.



2 kommentarer:

  1. Aj då, det här lät inte bra. Hur länge har du gått med det?

    Det påminner lite om vad jag hade förut men det var relaterat till senor och ledband. Det går väldigt mycket senor och ledband just där så jag tycker att du ska konsultera en. Det känns som att jag säger samma sak hela tiden men det kan vara så mycket som orsakar det du känner.

    SvaraRadera
  2. Riktigt trist att du blev skadad :( Men klokt att du tar tid på dig att vila. Hoppas att det snart går över!

    SvaraRadera