onsdag 22 februari 2012

mot friskare tider


Förkylningen börjar gå mot sitt slut. Jag är fortfarande snuvig men det kommer nog sitta i ett par dagar till. Äter penicillin i ytterligare tre dagar.

Jag mår mycket bättre nu och igår kunde jag träna för första gången på 8 dagar. Gissa hur bra jag mådde av att packa träningsväskan. Det gjorde nog mer för själen än själva träningen.

Kände mig inte lika stark på gymmet men är ändå hyfsat nöjd med passet.
Fortsätter min träningsvecka med att ta en vilodag idag. Vill inte pressa mig för hårt de här dagarna i uppstarten.

På torsdag blir det lätt löpning 8 km, fredag kör vi gym och på lördag är det långpass i måttlig fart.
Nästa vecka hoppas jag kunna köra igång som vanligt igen. Nu vill jag inte ha fler förkylningar som stör det mesta i tillvaron.




12 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du är på bättringsvägen!

    Gillar du animerat var Puss in boots rolig, annars kan jag rekommendera 50/50, en film om en ung kille som får cancer.

    SvaraRadera
  2. Nä, förkylning + penicillin + träning är väl ingen bra kombo. Krya.

    SvaraRadera
  3. Det gjorde så ont i knät när jag testade dem på löpbandet i söndags så jag vågar inte säga hur de kändes. Men de väger i alla fall 215 gr i storlek 40 (jag fick gå upp en storlek). Det som känns riktigt bra är att "heel-toe drop" bara är 4mm. Det märks att hälen kommer lägre ner. Jag kommer att använda dem som övergångs- och mängdskor ett tag och sen gå över till ännu lättare skor.

    SvaraRadera
  4. Nej inget lopp i år. :) Själv då?

    SvaraRadera
  5. åker gärna till Italien, men Los Angeles står först på listan. Hur kom du att tänka på det förresten?? Du borde testa att rida! Många idrottsmän blir naturligt duktiga ryttare eftersom ridning handlar om muskulatur och kroppskontroll.

    SvaraRadera
  6. Du är klok du! Vilar ordentligt och startar sedan upp lugnt... fan rent utsagt, vad jag ångrar att jag inte var lika smart på en gång, då hade jag ju troligen varit helt frisk nu!

    SvaraRadera
  7. Härlig känsla när man känner sig tillräckligt frisk för att träna igen! :-))

    SvaraRadera
  8. Kul att läsa texten om dig förresten. Hoppas verkligen att du hittar ditt drömjobb så småningom=)

    SvaraRadera
  9. Jaha, jag kopplade inte eftersom ämnet inte hade med inlägget du kommenterade att göra! I helgen så ska jag rida och jobba så det blir hyfsat lugnt. Vad ska DU göra i helgen? :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas att dagens löprunda kändes bra och att du mår bättre nu! :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Låter som en smart uppstart! Hoppas det känns bra efter långpasset:)

    SvaraRadera
  12. Heej! Ja, helgen har varit toppen! Hoppas din varit det med! Och du, jag vill hemskt gärna se bild(er) på lilla kakan! Har du kvar min mail? annars kan du ju ta den som står i min blogg.

    Ha en fin dag i snön! kram

    SvaraRadera