måndag 6 februari 2012

päronen


Det har varit dåligt med träning under senaste veckan. Dels beror det på att jag har besök av mina föräldrar som jag träffar alldeles för sällan. Dessutom var tanken att jag inte skulle springa fullt så många kilometer.

Nu när veckan har passerat känner jag mig inte nöjd alls. Jag har helt enkelt varit för bekväm för att ge mig ut och springa. Ändring och skärpning.
Imorgon startar jag upp igen.

På lördag är det ett löparevent för att springa mellan Alingsås och Göteborg. Sträckan är lite drygt 5 mil. Jag funderar på om jag ska springa sträckan mest för att det kan bli en kul grej.
50 km i ett svep känns inte som en prioriterad sträcka för mig just nu.

Planen för veckan är att springa till/hem från jobbet ca 3 ggr. Till helgen blir det ett långpass på ca 25 km om jag inte bestämmer mig för Alingsås-Göteborg.
Dessutom hoppas jag kunna hinna med ett spinning och eller skivstångspass på Friskis samt lite styrka på hemmaplan.

I lördags var jag ute på en högst ordinär 10 km slinga. Mellan km 8-9 ville jag hitta lite fart och den kom bara jag bestämde mig. Kilometern sprang jag i ett medeltempo på 3.37.
Det känns jättebra att jag kan ta fram farten när det behövs och att den finns att hämta även när jag sprungit ett antal kilometer.

Mina föräldrar stannar till på onsdag morgon. Nästa gång vi ses är det i Sollefteå. Det är sommar och kanske kan vår lille son gå. Häftigt.
Innan dess ska det bli skönt med vardag igen bara vi tre även om jag kommer sakna mina föräldrar.





Träningsvecka: 5


Antal träningspass: 3 st

Total tid: 132 min

Antal dagar av träning: 3


Löpning:

Antal löppass: 3

Sträcka: 29.30 km

Total tid: 132 min


7 kommentarer:

  1. Haha du verklar lite smått beroende av träning? ;)

    Helgen har varit rätt lugn faktiskt. Kollat melodifestivalen *hihi*, städat och varit ute på promenad i kylan!

    Kul att träffa päronen om man gör det så sällan.. Mina bor bara 5 mil härifrån så för mig är det inte lika speciellt.. ;P

    SvaraRadera
  2. Det är nog en bra ide att satsa på kvalitet istället för kvantitet nu när du har mer roligt att göra hemma och mindre tid för löpningen:) Men det e klart att du ska tänka litegrann på vad du käkar efter träning?;) speciellt om du nu ska satsa hårdare!

    SvaraRadera
  3. Hej Mikael!
    Bra km du fick till där mellan 8-9 km!

    Tänkte mest tacka för en mycket bra kommentar angående mat och viktnedgång. Jag har väldigt stor respekt för vad du skrev. Kul att du bidrog med din syn!

    MVH

    SvaraRadera
  4. du trodde jag var boho-chick och jag trodde du var en äkta gröt-människa. Så fel man kan ha!! tränar du något utöver löpningen?

    SvaraRadera
  5. Är detta föräldrarnas första möte med lill-kakan? :) Mysigt med farmor och farfar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. hahah näää men däremot tror jag att man behöver mycket näring för att träna som du gör, därav gröten! ;D

    SvaraRadera
  7. Vad är det för event mellan alingsås och göteborg? Det har jag helt missat? (Inte för att jag kan vara med ändå, men...) Nyfiken! :-)

    SvaraRadera